يك گيمر حرفه اي به چه لوازمي نياز دارد؟

معرفي و آموزش كار با لوازم جانبي موبايل و كامپيوتر و. ...

يك گيمر حرفه اي به چه لوازمي نياز دارد؟

۱۱۲ بازديد

بازي كردن چه براي سرگرمي باشد چه به عنوان شغل باشد، نسبتاً پرهزينه است. بازي كردن رقابتي در سرتاسر جهان با شهرت زيادي روبرو شده و طرفداران زيادي دارد. بسياري از گيمرها دائماً به دنبال روش‌هايي براي برتري يافت نسبت به گيمرهاي رقيب هستند. بهترين راه براي موفق شدن در بازي‌ها و پيروزي در رقابت چيست؟ ارتقاي سيستم‌ها و ملزومات يك گيمر و سرمايه‌گذاري گيمر بر روي خودش و تجهيزاتش است.

تكنولوژي و تجهيزات بازي‌هاي رايانه‌اي :: تجهيزات لازم براي يك گيمر

از آنجا كه صنعت بازي (گيمينگ) رو به رشد است و روز به روز تعداد اكسسوري‌ها و تجهيزات مناسب گيمر در بازار بيشتر مي‌شود. اين تجهيزات و اكسسوري‌ها نه تنها مهارت‌هاي گيمر را بهبود مي‌بخشد، بلكه به سلامت او نيز كمك مي‌كند. در اين مطلب به شما نشان مي‌دهيم كه يك گيمر به چه تجهيزات نياز دارد تا بتواند به خوبي به فعاليت خود ادامه دهد و از رقباي خود پيشي بگيرد.

۱. صندلي گيمينگ؛

اولين مورد در فهرست لوازم هست كه از وسايل ضروري گيمرهاي حرفه‌اي به حساب مي‌آيد. استفاده از اين صندلي‌ها در مسابقات ورزش‌هاي الكترونيكي (eSports) نيز رايج است. از جمله مواردي كه يك صندلي گيمينگ را از نظر ظاهري با صندلي‌هاي ديگر متفاوت ميكند، پشتي بلند آن است كه به طور كامل سر و گردن گيمر را پشتيباني مي‌كند.

اگر قصد خريد يك صندلي گيمينگ را داريد، لازم است به مواردي همانند قيمت مناسب، ارتفاع قابل تنظيم محل نشستن، ارتفاع قابل تنظيم بازوهاي جانبي، قابل تنظيم بودن شيب زاويه پشتي و تعدادي از موارد ديگر توجه كنيد كه همگي در راستاي رقم زدن تجربه‌اي بهتر و راحت‌تر، در اين صندلي‌ها تعبيه شده‌اند. علاوه بر اين، صندلي‌هاي گيمينگ همانند اغلب صندلي‌هاي خوب امروزي ديگر، داراي خاصيت ارگونوميك (Ergonomic) هستند؛ به اين معني كه به طور مشخص براي راحتي و كاربردي بودن طراحي شده‌اند.


موس‌پد حرفه‌اي

۲. موس‌پد حرفه‌اي؛

موس‌ پد حرفه‌اي گزينه دوم در فهرست لوازم گيمينگ است. ابعاد بزرگ اكثر موس‌پدهاي حرفه‌اي سبب مي‌شود كه ديگر نگران كمبود فضا براي حركت موس در بازي‌هايي همانند كانتر و يا كال‌آف‌ديوتي نباشيد و علاوه بر آن، مي‌توانيد كيبورد را نيز روي آن‌ها قرار دهيد.

از ويژگي ديگر موس‌ پدهاي حرفه‌اي خوب مي‌توان به پارچه ضدآب، قابل شستشو بودن و مقاوم بودن در برابر لغزش روي ميز اشاره كرد كه همگي از بايدهاي يك تجربه گيمينگ حرفه‌اي محسوب مي‌شوند. كاركرد يك موس‌پد حرفه‌اي با ابعاد بزرگ را به ويژه زماني متوجه مي‌شويد كه در حال تجربه يك بازي شوتر آنلاين هستيد و وقتي يكي از دشمنانتان مخفيانه از پشت به شما حمله مي‌كند، ديگر نگران كمبود فضا براي چرخيدن و حركت موس نخواهيد بود.


وب كم

۳. وب كم؛

سومين وسيله‌ در فهرست لوازم گيمينگ وب‌كم است. اگر قصد داريد يك گيمر حرفه‌اي باشيد و از شبكه‌هايي همانند توييچ (Twitch) براي استريم استفاده كنيد، يك وب‌كم خوب از جمله مواردي است كه به آن نياز مبرم خواهيد داشت. وب‌كم‌ها انواع مختلفي دارند و مدل‌هاي حرفه‌اي‌تر آن‌ها معمولا داراي گستره‌ رزولوشن HD تا Full HD هستند. بي‌سيم بودن وبكم‌ها از جمله موارد ديگري است كه به دست‌وپاگير نشدن‌ آن‌ها كمك خواهد كرد.

همچنين اگر قصد خريد يك وب‌ كم براي گيمينگ و استريم داريد، علاوه بر كيفيت تصويربرداري حتما به كيفيت ميكروفون‌هاي داخلي آن نيز توجه كنيد؛ چرا كه در صورت عدم تهيه ميكروفون جداگانه و يا ميكروفون‌دار نبودن هدست خود، بايد از آن‌ها استفاده كنيد. از جمله وب‌‌كم‌هاي حرفه‌اي محبوب كنوني ميان گيمرها و استريمرهاي جهان، مي‌توان به وب‌كم Logitech C920 Pro اشاره كرد كه با مشخصات منحصربه‌فرد خود همانند داشتن نسبت تصوير عريض ۱۶:۹، ميكروفون‌هاي با كيفيت و همچنين فيلتر خودكار نويز پس‌زمينه، از اغلب رقباي خود يك سروگردن بهتر است.


هارد اكسترنال

۴. هارد اكسترنال؛

چهارمين وسيله در فهرست لوازم گيمينگ، هارد اكسترنال است. اگر شما هم جزو گيمرهايي باشيد كه در حافظه داخلي كامپيوتر خود بازي‌هاي زيادي داريد و يا عضو شبكه‌هايي همانند PS+ و يا Xbox Gold باشيد، هارد اكسترنال از جمله لوازمي است كه به آن نياز خواهيد داشت. هاردهاي اكسترنال مختلف با ظرفيت‌ها و ويژگي‌هاي گوناگوني در بازار وجود دارند كه بسته به نياز خود مي‌توانيد يكي از آن‌ها را تهيه كنيد.

از جمله شركت‌هايي كه در زمينه توليد هارد اكسترنال فعاليت مي‌كنند مي‌توان به وسترن ديجيتال (Western Digital)، اي ديتا (ADATA)، اپيسر (Apacer) و سيگيت (SeaGate) اشاره كرد. به غير از ظرفيت حافظه، موارد ديگري كه در خريد هارد اكسترنال بايد به آن‌ها توجه كنيد، سرعت انتقال داده‌ها، ميزان قابل‌ حمل بودن، استحكام يا ماندگاري، امنيت و نهايتا ويژگي‌هاي جانبي همانند قابليت اتصال به واي‌فاي است كه همگي در ميزان كارايي يك هارد اكسترنال خوب، نقش مهمي دارند.


دسته گيمينگ

۵. دسته گيمينگ؛

وسيله پنجم كه در فهرست لوازم گيمينگ مي‌خواهيم به آن اشاره كنيم، دسته گيمينگ است. شكي نيست كه بهتر است برخي بازي‌ها را با موس و كيبورد تجربه كنيم؛ اما تجربه برخي از عناوين ديگر نيز با دسته گيمينگ در اولويت قرار مي‌گيرد. به عنوان مثال، اگر بخواهيد يك بازي همانند Dark Souls را بر روي پلتفرم كامپيوتر تجربه كنيد، داشتن يك دسته گيمينگ و پيشروي در بازي از طريق آن به جاي موس و كيبورد، نتايج بهتري را براي شما رقم خواهد زد.دسته‌هاي بازي مختلفي در بازار وجود دارند كه با توجه به بودجه و نياز خود مي‌توانيد يكي از آن‌ها را انتخاب كنيد. از جمله برندهاي مشهور در زمينه توليد دسته بازي، مي‌توان به كمپاني‌هاي ريزر (Razer) و استيل سريز (Steel Series) اشاره كرد كه هر دو در زمينه توليد لوازم حرفه‌اي گيمينگ فعاليت مي‌كنند.


پايه خنك‌كننده و محل شارژ دسته‌ كنسول‌هاي بازي

۶. پايه خنك‌كننده و محل شارژ دسته‌ كنسول‌هاي بازي؛

وسيله ششم كنسول‌هاي امروزي به لحاظ تهويه هوا به بهترين نحو ممكن طراحي شده‌اند تا زياد گرم نشوند اما داستان گيمرهاي حرفه‌اي فرق مي‌كند و كنسول‌هاي بازي در زير دست گيمرهايي كه صبح تا شب بازي مي‌كنند ممكن است داغ شده و دوام نياورند. به همين دليل پايه‌هاي مختلفي در بازار به‌عنوان لوازم جانبي كنسول‌هاي پلي‌استيشن و ايكس‌باكس وان به فروش مي‌رسد. در اين پايه‌ها فن‌هاي قدرتمندي تعبيه شده است تا كنسول در ساعت طولاني بيش از حد داغ نشود و صدمه نبيند. از آنجايي كه دسته‌هاي اين كنسول‌ها بي‌سيم است و بايد هر از گاهي شارژ شود در اين پايه‌ها شاهد محل شارژ دسته‌‌هاي كنسول نيز هستيم.


صفحه‌ نمايش ال اي دي

۷. صفحه‌نمايش ال اي دي؛

هفتمين وسيله، وسيله‌اي كه در فهرست لوازم گيمينگ ، صفحه‌نمايش ال اي دي است كه از نيازهاي مبرم تمام گيمرهاي حرفه‌اي محسوب مي‌شود؛ چرا كه وضوح صفحه‌ نمايشي كه از طريق آن بازي مي‌كنيد، به خصوص در زمينه بازي‌ آنلاين مي‌تواند عاملي باشد كه شكست و يا پيروزي را براي شما رقم بزند.

صفحه‌نمايش‌هاي مختلف با كارايي‌هاي متفاوتي در بازار موجود هستند و جا دارد بگوييم برخي از صفحه‌ نمايش‌هاي ال اي دي (LED) به طور مشخص، براي بازي و گيمينگ طراحي شده‌اند. ازجمله تفاوت‌هاي اساسي اين صفحه‌نمايش‌ها با صفحه‌ نمايش‌هاي معمولي، ميزان لگ ورودي (Input lag) كم آن‌ها است كه سبب مي‌شود تصاوير دريافت شده با سرعت بيشتري پردازش شوند. علاوه بر اين مورد، سايز صفحه‌نمايش نيز فاكتور مهم ديگري است كه بايد آن را با توجه به بازي‌هاي مورد علاقه خود مشخص كنيد.


صفحه‌كليد و موس مخصوص گيم

۸. صفحه‌كليد و موس مخصوص گيم؛

وسيله ي هشتم گيمرهاي حرفه‌اي بازي آنلاين به خوبي مي‌دانند كه بازي كردن با صفحه‌كليد‌هاي معمولي چقدر دشوار است و به جرأت مي‌توان گفت شركت‌ كننده‌هاي مسابقات مختلف بازي‌هاي رايانه‌اي بدون صفحه‌كليد و موس حرفه‌اي شانسي براي برنده شدن ندارند. به همين دليل صفحه‌كليد و موس‌هاي مختلفي براي انجام بازي‌هاي كامپيوتري وجود دارد، خوشبختانه صفحه‌كليد و موس‌هاي خوبي را نيز براي كنسول‌هاي بازي شاهد هستيم كه كيفيت و دقت بسيار بالايي دارند. به اين ترتيب اگر قصد داريد در بازي آنلاين يك سروگردن بالاتر از رقبا باشيد صفحه‌كليد و موس مخصوص گيم يكي از واجب‌ترين لوازم جانبي است كه تابستان امسال بايد در فهرست خريد خود قرار دهيد.


هدست گيمينگ

۹. هدست گيمينگ؛

نهمين و آخرين وسيله در فهرست لوازم گيمينگ اين مقاله، هدست گيمينگ است كه اگر قصد تبديل شدن به يك گيمر حرفه‌اي به ويژه در حيطه بازي‌ آنلاين را داشته باشيد، جزو نيازهاي اوليه شما خواهد بود. كمپاني‌هاي مختلفي در زمينه ساخت هدست‌هاي مخصوص بازي فعاليت مي‌كنند كه از جمله آن‌ها مي‌توان به شركت‌هاي هويت (Havit)، ريزر (Razer) و سن‌هايزر (Senheiser) اشاره كرد. قيمت هدست گيمينگ بستگي به موارد مختلفي مانند برند و خروجي صدا و... دارد. 

مواردي كه در خريد هدست گيمينگ خوب بايد به آن‌ها دقت كنيد شامل راحتي و سازگار بودن هدست با گوش‌هاي شما، كيفيت و ماندگاري هدست و نهايتا ويژگي‌هاي بصري هدست مي‌شود كه مورد آخر به طور كامل به سليقه شخصي‌ شما بستگي دارد. البته از جا نيندازيم كه كيفيت ميكروفون هدست نيز از جمله موارد تعيين‌ كننده در كارايي كلي آن محسوب مي‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.