براي خريد ضبط ماشين به اين نكات توجه كنيد

معرفي و آموزش كار با لوازم جانبي موبايل و كامپيوتر و. ...

براي خريد ضبط ماشين به اين نكات توجه كنيد

۱۰۵ بازديد

راهنماي خريد ضبط ماشين؛ بهترين انتخاب براي شما

خريد ضبط ماشين هميشه به عنوان يكي از پركاربردترين بخش‌هاي خودرو به حساب مي‌آيد. اگر خودروي شما به طور كلي از ضبط خودروي فابريك برخوردار است كه هيچ، اما اگر چنين نيست بايد آستين‌هايتان را بالا بزنيد و ضبط ماشين مناسبي را براي خودروي خود خريداري كنيد.

خريد ضبط ماشين هميشه به عنوان يكي از پركاربردترين بخش‌هاي خودرو به حساب مي‌آيد. اگر خودروي شما به طور كلي از ضبط خودروي فابريك برخوردار است كه هيچ، اما اگر چنين نيست بايد آستين‌هايتان را بالا بزنيد و ضبط ماشين مناسبي را براي خودروي خود خريداري كنيد.

البته اين را هم در نظر داشته باشيد كه ماجرا به همين سادگي‌ها نيست و سختي‌هاي خودش را هم به دنبال دارد. براي خريد ضبط ماشين نمي‌توان به سادگي و بدون هيچ تحقيق و بررسي پيش رفت. بايد نكات بسياري را در زمان خريد ضبط ماشين در نظر بگيريد تا در نهايت بتوانيد انتخابي هوشمندانه و متناسب با خودروي خود داشته باشيد. در اين مطلب همراه ما باشيد تا به موضوع راهنماي خريد ضبط ماشين بپردازيم و شما را با چم‌وخم‌هاي خريد اين وسيله آشنا كنيم.

راهنماي خريد ضبط ماشين؛ بهترين انتخاب براي شما

درباره ضبط ماشين

به طور كلي بايد بگوييم كه ضبط ماشين به عنوان يكي از محوري‌ترين قطعات صوتي خودرو شناخته مي‌شود و اهميت آن براي افرادي كه به شنيدن راديو و يا موسيقي علاقه دارند چندين و چند برابر مي‌شود. امروزه ضبط‌هاي خودرو تنوع بالايي پيدا كردند و مي‌توانند به طور هم‌زمان امكان گوش دادن به راديو، پخش موسيقي با گوشي موبايل بدون سيم و يا با سيم، امكان درايو‌هاي نوري CD و DVD و. را فراهم كنند.

انتخاب برند ضبط ماشين

يكي از اصلي‌ترين معيار‌هاي انتخاب ضبط ماشين توجه به برند آن است. امروزه چند برند اصلي براي ضبط ماشين در بازار وجود دارند كه از ميان آن‌ها مي‌توان به كنوود، پايونير، سوني، جي وي سي، آلپاين و... اشاره كرد. با وجودي كه احتمالاً در زمان خريد ضبط ماشين با برند‌هاي ديگري نيز روبه‌رو خواهيد شد بايد اين را بگوييم كه توجه به شهرت و كيفيت برند شرط اول انتخاب اين محصول خواهد بود.

منبع ضبط خودرو

يكي از مواردي كه در زمان خريد ضبط ماشين بايد به آن توجه داشته باشيد منبع است. منظور ما از منبع آن است كه گوش دادن به موسيقي از چه طريقي امكان‌پذير خواهد بود. به طور كلي اين منابع مي‌توانند شامل يك تنظيم‌كننده استاندارد AM/ AF براي راديو، پخش‌كننده CD يا DVD، راديو ماهواره‌اي، ورودي USB و AUX، اتصال گوشي با سيم و يا حتي بدون سيم و از طريق بلوتوث و... باشد.

راهنماي خريد ضبط ماشين؛ بهترين انتخاب براي شما

تنظيمات خروجي ضبط ماشين

يكي ديگر از موارد مهم در خريد ضبط ماشين دقت به تنظيمات خروجي محصول است. اين تنظيمات همان تنظيمات صداست كه بايد امكان گوش دادن به موسيقي با انواع خروجي در حالت‌هاي صداي عادي، بالانس، جاز، باس، كلاسيك و... را مهيا كند. پس در نتيجه در زمان خريد ضبط ماشين حتماً به دنبال محصولي با اين ويژگي باشيد.

كيفيت صداي ضبط

طبيعي است كه شما بايد به دنبال ضبط خودرويي باشيد كه موسيقي را با صداي واضح و ايده‌آلي پخش كند. اين موضوع در زمان پخش آهنگ‌هاي بيس دار نيز اهميت بيشتري پيدا مي‌كند، چراكه بايد تك‌تك آلات موسيقي را براي شما مشخص كند. طبيعي است كه ضبط خودرويي كه تصميم به خريد آن را داريد با نمونه فابريك خودروي شما متفاوت خواهد بود، اما سعي كنيد كه كيفيت پايين‌تري از آن خريداري نكنيد.

امكان پخش انواع فرمت صوتي

احتمالاً بايد خيلي اذيت‌كننده باشد كه وقتي مي‌خواهيد موسيقي موردعلاقه خود را با فرمت متفاوتي پخش كنيد ببينيد كه ضبط خودروي شما امكان پخش آن را ندارد! پيش از اين بيشتر انواع ضبط خودرو صرفاً امكان پخش فرمت‌هايي مثل MP۳ را داشت و براي ساير فرمت‌ها مشكلاتي پيش مي‌آمد، اما امروزه اين امكان ارتقا پيدا كرده و به همين دليل نيز ضبط‌هاي خودروي موجود در بازار تعداد فرمت بيشتري را پشتيباني مي‌كنند.

راهنماي خريد ضبط ماشين؛ بهترين انتخاب براي شما

به همين دليل نيز توصيه ما اين است كه به سراغ ضبط ماشيني برويد كه از فرمت‌هاي MP۳، WMA، AAC، iPod® و iPhone®، تلفن‌هاي هوشمند اندرويد، پخش راديو ماهواره‌اي، دي وي دي، اتصال با بلوتوث، سيستم ناوبري GPS و همين‌طور راديو اينترنتي پشتيباني مي‌كند.

نمايشگر ضبط ماشين

طبيعي است كه اين معيار مي‌تواند تأثير بسيار زيادي در كارايي ضبط شما داشته باشيد. امروزه نمايشگر‌هاي جديد و متنوعي در بازار موجود هستند كه امكان مشاهده و تنظيم جزئيات ضبط ماشين و پخش موسيقي و راديو را براي شما فراهم مي‌كنند. توصيه ما اين است كه براي راحتي و كاربرد بيشتر اين نمايشگر به دنبال نمونه‌هاي لمسي باشيد تا بتوانيد كنترل و تنظيم دستگاه را ساده‌تر به انجام برسانيد.

بودجه خريد ضبط ماشين

طبيعي است كه بخش خيلي زيادي از خريد شما و يا بهتر است بگوييم تمام خريد شما به بودجه‌اي كه در نظر داريد بستگي خواهد داشت. امروزه تنوع محصولات و لوازم جانبي صورتي و تصويري خودرو‌هاي موجود در بازار به حدي است كه شما را وارد دنيايي بي‌پايان مي‌كند. به همين دليل نيز هميشه براي انتخاب يك محصول مي‌توانيد به گزينه‌اي بهتر از آن نيز دست پيدا كنيد. به همين دليل نيز براي آنكه بتوانيد خريد بهتر و درست‌تري داشته باشيد بايد پيش از هر چيز بودجه خود را مشخص كنيد.

با اين كار مي‌توانيد گزينه‌هاي پيش رويتان را محدودتر كرده و انتخاب بهتري را براي خود رقم بزنيد. البته بايد اين را نيز بدانيد كه در زمان خريد ضبط ماشين احتمالاً با هزينه و قيمتي روبه‌رو خواهيد شد كه از مقدار مشخص‌شده شما كمي بيشتر و يا كمتر خواهد بود.

گارانتي ضبط خودرو

يكي از توصيه‌هاي هميشگي و ثابت ما براي خريد هر محصولي توجه به گارانتي و ضمانت آن است. طبيعي است كه خريد ضبط خودرو نيز از اين قائله مستثني نيست. با توجه به تمامي مواردي كه تا به اينجا گفتيم بهتر است كه به دنبال محصولي باشيد كه با هر امكان و ويژگي كه دارد از گارانتي و ضمانت خوبي نيز برخوردار باشد.

علاوه بر اين مدت‌زمان گارانتي نيز مسئله مهمي است كه بايد به آن توجه كنيد. امروزه شركت‌ها و برند‌هاي خوب و مشهور ضبط خودرو از خدمات پس از فروش و گارانتي‌هاي معتبري برخوردار هستند. به همين دليل نيز شما مي‌توانيد با اعتماد و اطمينان بيشتري از آن‌ها خريداري كنيد.

راهنماي خريد ضبط ماشين؛ بهترين انتخاب براي شما

با رعايت تمامي نكاتي كه در اين مطلب گفته شد شما مي‌توانيد انتخابي هوشمندانه و درست داشته باشيد و بتوانيد آن را به خوبي در خودروي خود نصب كنيد. با اين حال توصيه‌اي كه برايتان داريم اين است كه در زمان خريد ضبط ماشين با توجه به مدل خودروي خود و هم‌چنين اولويت‌هايي كه در ذهن داريد از فروشنده هم كمك بگيريد و در نهايت نيز محصولي ايده‌آل و مناسب خريداري كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.