تفاوت‌هاي محافظ صفحه نمايش شيشه‌اي و پلاستيكي

معرفي و آموزش كار با لوازم جانبي موبايل و كامپيوتر و. ...

تفاوت‌هاي محافظ صفحه نمايش شيشه‌اي و پلاستيكي

۷۷ بازديد

گرچه امروزه با صفحات نمايشي كه توليد مي‌شود نيازي به محافظ صفحه نمايش نيست اما برخي كاربران با وسواسي كه به خرج مي‌دهند از اين محافظ‌ها استفاده مي‌كنند و به همين دليل در اين مطلب قصد داريم به تفاوت‌هاي محافظ شيشه‌اي و پلاستيكي بپردازيم.

 

گرچه امروزه با صفحات نمايشي كه توليد مي‌شود نيازي به محافظ صفحه نمايش نيست اما برخي كاربران با وسواسي كه به خرج مي‌دهند از اين محافظ‌ها استفاده مي‌كنند و به همين دليل در اين مطلب قصد داريم به تفاوت‌هاي محافظ شيشه‌اي و پلاستيكي بپردازيم.

 


تفاوت‌هاي محافظ صفحه نمايش شيشه‌اي و پلاستيكي

قيمت: محافظ‌‌هاي پلاستيكي بسيار ارزان‌تر از نوع شيشه‌اي هستند. بسته به جنس و مرغوبيت محافظ پلاستيكي قيمت‌هاي مختلفي را در بازار مشاهده خواهيد كرد و قيمت محافظ شيشه‌اي در حداكثر مرغوبيت حدود 3 برابر قيمت مرغوب‌ترين محافظ پلاستيكي خواهد بود. اين تفاوت قيمت به دليل تفاوت تكنولوژي ساخت و مواد به كار رفته است كه باعث مقاومت بيش‌تر در برابر خط و خش و اثر انگشت خواهد بود.

سختي: مسلماً شيشه‌ي حرارت‌ديده بسيار مستحكم‌تر از پلاستيك هم‌قيمتش است. محافظ‌هاي پلاستيكي ارزان‌قيمت به راحتي مستعد خط و خش هستند. ضخامت محافظ‌هاي شيشه‌اي بين 0.3 تا 0.5 ميلي‌متر است درحالي‌كه ضخامت محافظ‌هاي پلاستيكي در حدود 0.1 ميلي‌متر است.

محافظ صفحه نمايشاحساس راحتي در كار كردن: در هنگام كار كردن با صفحات‌نمايش امروزي مي‌توانيد رواني حركت انگشت را به راحتي حس كنيد اما اگر يك محافظ صفحه نمايش را نصب كنيد مي‌بينيد كه در حركت انگشتتان روي صفحه با مشكلاتي كسالت‌آور روبه‌رو مي‌شويد و پس از مدتي از محافظ خسته مي‌شويد. به‌هرحال اگر علاقه به استفاده از محافظ صفحه داريد، حركت انگشتان روي محافظ شيشه‌اي بسيار راحت‌تر است اما باز هم به خوبي شيشه‌ي استاندارد دستگاه نخواهد بود.

زيبايي: ضخامت شيشه و پلاستيك گرچه كم است اما در دستگاه‌هايي مانند آيفون استفاده از يك محافظ شيشه‌اي چندان جالب به نظر نمي‌رسد و باعث از بين رفتن زيبايي طراحي ظريف آن مي‌شود و هم‌چنين استفاده از كليد Home هم كمي سخت مي‌شود.

راحتي در نصب محافظ صفحه نمايش روي صفحه: اگر تجربه‌ي نصب يك محافظ پلاستيكي را داشته باشيد مي‌بينيد كه اين كار بسيار سخت است و بايد با نهايت ظرافت و دقت صورت بگيرد. محافظ‌هاي شيشه‌اي در اين زمينه كمي بهتر عمل مي‌كنند و فقط كافيست قبل از نصب صفحه را به خوبي تميز كنيد اما حتما حباب‌هاي هوا زير محافظ‌هاي پلاستيكي را ديده‌ايد كه چقدر روي اعصاب كاربر هستند!

Trapped-Bubbles-Screen-Protector

آيا نيازي به محافظ صفحه نمايش داريم؟

صفحات‌نمايش از گذشته تابه‌حال تفاوت زيادي پيدا كرده‌اند و گوريلا گلس امروزي بسيار قابل اعتماد است. گرچه شايد با گرد و غبار داخل جيبتان يا افتادن گوشي روي زمين اين شيشه‌ها بشكنند اما مي‌توان به جاي تعويض كل صفحه‌نمايش گوشي پس از اين اتفاقات، با نصب محافظ شيشه‌اي از ميزان خسارات كاست. اگر تجربه‌ي خط‌وخش‌هاي زياد روي صفحه‌نمايش گوشي خود را داريد پيشنهاد مي‌كنيم از محافظ شيشه‌اي استفاده كنيد تا حداقل بتوانيد اين محافظ را با قيمت كم‌تري تعويض كنيد.

در نهايت كدام نوع محافظ صفحه نمايش بهتر است؟

شما هم با اين مثل آشنا هستيد كه مي‌گويد هرچه بيش‌تر پول بدهي بيش‌تر آش مي‌خوري! در مورد محافظ‌هاي صفحه‌نمايش هم اين مثل صدق مي‌كند چرا كه تجربه نشان داده محافظ‌هاي ارزان‌قيمت بسيار بد عمل مي‌كنند. مشكلاتي نظير به‌جاماندن اثر انگشت و يا مشكل در مالتي‌تاچ صفحه‌نمايش مي‌تواند گريبان‌گير شما شود.

screen-protector-guard

اگر مشتاق خريد محافظ شيشه‌اي هستيد بدانيد كه محافظ‌هاي گران‌تر قطعا بهتر عمل مي‌كنند. با كمي گشت و گذار در اينترنت مي‌توانيد بهترين برندهاي محافظ صفحه‌نمايش را پيدا كنيد.

كلام آخر اين‌كه مهم نيست محافظ صفحه نمايش موبايل شما پلاستيكي باشد يا شيشه‌اي. نكته‌ي مهم راحتي شما در كار با آن و قيمت مناسب و هم‌چنين معتبر بودن شركت توليدكننده است كه مي‌تواند در شما اطمينان كافي را ايجاد كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.