نحوه تايپ سريع در چند مرحله آسان

معرفي و آموزش كار با لوازم جانبي موبايل و كامپيوتر و. ...

نحوه تايپ سريع در چند مرحله آسان

۷۸ بازديد

 در ادامه اين مطلب قصد داريم تا شما علاقمندان به تكنولوژي را با نحوه تايپ سريع در چند مرحله آسان آشنا سازيم. همراه ما باشيد.

صفحه كليد

 

امروزه دردنياي علم و فناوري، كامپيوترها جايگاه خاص و بزرگي را براي خود در اختيار گرفته اند و مي توانند به سادكي تمام كارهاي روزمره خود را بدون هيچ تحركي انجام دهند. از اين رو يكي از مشكلاتي كه ممكن است هر يك از ما با آنها داشته باشيم، تايپ كند با كيبورد است كه قطعا افرادي كه در اين زمينه مشكل دارند، نمي توانند به سادگي در مشاغل دولتي و غير دولتي استخدام شوند. بنابراين بايد به هرگونه ممكن و غير ممكن اين مشكل را رطرف كنيم تا بتوانيم به كامپيوتر و صفحه كليد كامپيوتر تسلط كافي داشته باشيم و بتوانيم حتي از پس كارهاي روزمره خود برآييم.

صفحه كليد

 در ادامه اين مطلب قصد داريم تا شما علاقمندان به تكنولوژي را با نحوه تايپ سريع در چند مرحله آسان آشنا سازيم. همراه ما باشيد.چگونه سريع تايپ كنيم؟

اما به سوال اصلي رسيديم كه چگونه ما مي توانيم يك تايپيست پر قدرت با عكس العمل سريع دستان شويم؟ باري پاسخ اين سوال قرار است ما تعدادي نكات كليدي را به شما كاربران گرامي معرفي سازيم.

1- حتي به ميزان 5 الي 10 دقيقه يا بيشتر به صفحه كليد خود نگاه كنيد و به هيچ يك از كليدها دست نزنيد و تنها از بالا تا پايين صفحه كليد را مشاهده كنيد و با جايگاه كلمات آشنا شويد. سپس از خودتان سوال كنيد كه براي مثال حرف "ف" در كجا قرار دارد؟ حرف "ي" دقيقا در كدام قسمت از صفحه كيبورد قرار دارد؟ اين گونه با خودتان تمرين كنيد و كليدها را لمس كنيد تا با جايگاه آنها در صفحه كليد اشنا شويد.

2-پس از مشاهده تمام كليدها در صفحه كليد، اينك زمان آن رسيده است كه همانند تصوير ذيل انگشتانتان را بر روي كليدها قرار دهيد. توجه داشته باشيد 4 انگشت دست چپ بايد بر روي كليدهاي " A " ، " S " ، " D " و " F " قرار بگيرند و چهار انگشت دست راست بايد بر روي كليدهاي " J " ، " K " ، " L " و " ; " قرار بگيرند.

روش تايپ سريع

اما علت اصلي اين كار چيست؟ پاسخ اين سوال بسيار ساده است و آن هم تسلط هر چه بيشتر كاربر نسبت به صفحه كليد است كه در دست راست و چپ بر روي كليدهاي مهم و پر تكرار جاي مي گيرند و مي توانند سرعت تايپ را بيشتر و بيشتر نمايند.

3- تا اين قسمت يقينا شما تا حدي با نحوه قرار گرفتن انگشت بر روي صفحه كليد آشنا شده ايد. اما در اين مرحله مي خواهيم اصولي ترين روش براي تسلط به كيبورد كامپيوتر را به شما معرفي كنيم. اصولي ترين روش براي تايپ اين است كه دست راست شما بايد سمت راست كيبورد را مديريت كند و دست چپ شما نيز بايد سمت چپ را مديريت كند.

اين بدين معنا است كه اگر براي مثال شما مي خواهيد حرف " P " را از سمت راست كيبورد تايپ كنيد، نبايد از دست چپ خود استفاده كنيد و بلكه بايد از دست راست خود استفاده كنيد و علت آن هم دسترسي نزديكتر دست راست و در نتيجه تايپ سريع با كيبورد خواهد بود.

روش تايپ درست

سوال ؛ از طرفي دو انگشت شصت دست راست و چپ ما چگونه عمل خواهند كرد؟ آيا اين دو انگشت هيچ استفاده اي براي تايپ سريع ندارند؟

پاسخ ؛ اگر شما راست دست هستيد، بايد دست راست خود را كمي كج بر روي صفحه كليد قرار دهيد و انگشت شصت شما بر روي كليد " Space " قرار گيرد و بلعكس.

براي خريد يك كيبورد ارگانيك، خريد كيبوردهاي ساديتا را به شما پيشنهاد مي كنيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.