رم ریدر چیست و معرفی انواع و کاربرد آن

معرفي و آموزش كار با لوازم جانبي موبايل و كامپيوتر و. ...

رم ریدر چیست و معرفی انواع و کاربرد آن

۲۰ بازديد

از زمان پیدایش گوشی های هوشمند، محدودیت حافظه داخلی همواره گریبان گیر کاربران بوده است؛ از این رو با بالا رفتن حجم ویدیو ها، تصاویر و اسناد، اهمیت رم های میکرو اس دی بیشتر از همیشه به چشم می آید. بهترین رم های گوشی می توانند ده ها گیگ به حافظه موبایل تان اضافه کنند تا بدون نگرانی تمامی اطلاعات مورد نیازتان را حمل کنید. در دسترس بودن، سازگاری با پلتفرم های مختلف و استفاده آسان موجب شده این گجت کوچک اهمیت زیادی در بین لوازم جانبی موبایل داشته باشد.

 

 یکی از ابزاری در کنار رم های گوشی و سایر پلترفرم ها تولید شد رم ریدر یا کرات خوان حافظه است. شما قطعا نمی‌خواهید برای انتقال فایل‌های خود مدت زمان زیادی را منتظر بمانید، بنابراین سرعت عامل مهمی است که در هنگام خریدن رم ریدر باید بدان توجه داشته باشید. بدیهی است رم ریدرهای سریع، می‌توانند به صورت سریعتری فایل‌های صوتی و تصویری شما را به کامپیوتر انتقال دهند. علاوه بر سرعت، سهولت استفاده یکی از عامل‌های دیگری است که باید در نظر داشته باشید، برای استفاده از اسلات‌های چندگانه شما نیازی به کابل و دستگاه‌های منفردی برای خواندن کارت‌های مختلف ندارید. 

از آن جایی که سرعت، امنیت و از همه مهم‌تر حفظ کیفیت اطلاعات برای ما اهمیت بسیاری دارد، بهتر است از یک ابزار بخصوص برای انجام این کار استفاده کنیم. بهترین پیشنهاد استفاده از یک دستگاه کارت ریدر یا به اصطلاح رایج‌تر، رم ریدر است.

رم ریدر چیست؟

رم ریدر به دستگاه کوچکی می گویند که ظاهری مانند یک فلش دارد ، از این دستگاه برای متصل کردن کارت های حافظه مختلف به دستگاه کامپیوتری شما استفاده می شود. به عبارت دیگر رم ریدرها نوعی دستگاه‌های واسط جهت خواندن، نقل و انتقال داده‌های موجود در حافظه‌های قابل حمل با ظرفیت‌های متنوع هستند که در کلیه فروشگاه‌های لوازم دیجیتال قابل تهیه‌اند. این دستگاه به USB های دسکتاپ، لپ‌تاپ و تبلت متصل شده و اجازه ثبت، خوانش و ذخیره اطلاعات گوناگون با فرمت‌های متنوع را در مموری کارت‌ها و انواع فلش به کاربر می‌دهند. 

انواع مختلف رم ریدر

انواع مختلفی از رم ریدرها در دسترس هستند که می‌توان آنها را به انواع اصلی زیر تقسیم کرد:

رم ریدرهای تک کارته: این نوع رم ریدرها تنها از یک نوع کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند. اگر شما تنها از یک نوع کارت حافطه استفاده می‌کنید و به انواع دیگر نیازی ندارید این رم ریدر مناسب خواهد بود.

 

رم ریدرهای چند کارته: این رم ریدرها می‌توانند از چند نوع کارت حافظه پشتیبانی کنند بنابراین راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورند. اگر فکر می‌کنید بیش از دو نوع کارت نیاز دارید سعی کنید رم ریدر چند کارته را پیدا کنید.

رم ریدرهای با سرعت بالا: در دستگاه‌هایی مانند دوربین هر چقدر رزولوشن عکس یا فیلم بالا می‌رود، زمان بیشتری برای انتقال تصاویر به سیستم شما گرفته می‌شود. اگر شما یک سیستم با پورت USB3.0 به بالا دارید رم ریدرهایی وجود دارند که از آنها پشتیبانی کنند، بخصوص اینکه شما می‌توانید از کارت‌های حافظه سریعی مانند SDHC کلاس 10 استفاده کنید.

رم ریدرهای جمع و جور: اگر شما سفر زیاد می‌روید و یا دائما در حال حرکت هستید، این نوع رم ریدرها برای شما مناسب خواهند بود.

رم ریدرهای مسافرتی: اگر دائما در رفت و آمد هستید و فضایی که رم ریدر اشغال می‌کند یکی از دغدغه‌های شماست، بهتر است از ابزار جمع و جوری که به همین قصد تولید شده است استفاده کنید.

نکات مهم پیش از خرید رم ریدر

با وجود تنوع بسیار زیاد رم ریدر در بازارهای دیجیتال، جهت خرید و تهیه این دستگاه، باید به نکات بیشتری توجه نمود. از آن جهت لازم است به نوع رم ریدر مورد نظر و هماهنگ با کارت‌های حافظه و مموری‌های موجود توجه شود. از سوی دیگر، سرعت انتقال رم ریدرها با توجه به دستگاه دیجیتال مربوطه اعم از دوربین، فلش، هارد و مموری کارت متفاوت بوده و قابل انتخاب است. اگر کاربر نیازمند انتقال فایل با سرعت بالاتر باشد؛ لازم است از تجهیزات دارای پورت‌های USB ۳.۰ به بالا انتخاب کند.

فاکتور مهم دیگر در انتخاب این محصول، اندازه و حجم این دستگاه است. رم ریدرهای کوچک و سبک بسیاری هستند که امکان حمل و نقل آسان‌تری را به کاربر می‌دهند. کیفیت ساخت رم ریدرهای هر مارک با یکدیگر متفاوت است. اینکه از برندهای معتبر و شناخته شده استفاده شود، تأثیر به سزایی در طول عمر و کیفیت کار این دستگاه‌ها می‌گذارد. رم ریدرهای قابل استفاده در گوشی‌های موبایل، نیازمند پشتیبانی از فناوری OTG هستند. پس لازم است پیش از اقدام به خرید رم ریدر از سازگاری دستگاه با کارت‌های حافظه مورد نظر اطمینان حاصل شود.

توانایی سازگاری رم ریدر، صرفا به مموری کارت­ ها و فلش‌های موجود محدود نشده و باید از توانایی پشتیبانی آن توسط ویندوز دستگاه نیز مطمئن شد. تا جایی که امکان دارد باید از خرید محصولات بی‌نام و نشان اجتناب کرد؛ زیرا این محصولات علاوه‌ بر کاهش کیفیت کار، به سایر سیستم ­های متصل به خود نیز آسیب‌زده و امکان سوختن آن­ها را ایجاد می­ کند. امکان پشتیبانی پس از خرید محصول، می­تواند تضمین خوبی در جهت اثبات کیفیت رم ریدر مورد نظر باشد.

مزایای رم ریدر ها

استفاده از رم ریدر مزایای زیادی دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رم ریدر ها نیازی به کابل ندارند ! شما می توانید هر رم ریدری را به کامپیوتر و لپ تاپی که دارای پورت USB باشند متصل کنید.
  • سرعت انتقال داده به طرز شگفت انگیزی بالا می باشد، علل خصوص رم ریدر هایی که از نسخه USB3.0 پشتیبانی می کنند.
  • رم ریدر ها فقط برای یک کارت حافظه قابل استفاده نیستند و در واقع می توان کارت های حافظه متفاوتی را به رم ریدر متصل کنید.
  • رم ریدر ها به شکل قابل توجهی کمک به صرفه جویی باتری می کنند ، از باتری دوربین گوشی گرفته تا لپ تاپ و…

جمع بندی

به طور کلی نمی توان اهمیت رم گوشی را انکار کرد؛ حتی با در نظر گرفتن قیمت رم های ظرفیت بالا، باز هم اگر به وجود این حافظه در گوشی نیاز دارید. چاره ای جز تهیه این محصولات نخواهید داشت. از سوی دیگر بسیاری از مواقع ترجیح کاربران برای نقل و انتقال اطلاعات به داخل سیستم‌های کامپیوتری یا خروج از آن‌ها، بهره گیری از کارت‌های حافظه، فلش و مموری کارت‌های گوناگون است. جهت اتصال این محصولات متنوع به کامپیوترهای شخصی، لپ‌تاپ و تبلت، اقدام به خرید رم ریدر یکی از گزینه‌های مورد نظر خواهد بود. رم ریدرها محصولاتی کاربردی جهت نقل و انتقال ایمن و سریع فایل‌های مختلف با فرمت‌های گوناگون هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.