نکات مهم و راهنمای خرید کابل آیفونی (لایتنینگ)

معرفي و آموزش كار با لوازم جانبي موبايل و كامپيوتر و. ...

نکات مهم و راهنمای خرید کابل آیفونی (لایتنینگ)

۱۸ بازديد

همانطور که میدانید، گوشی های آیفون و محصولات اپل، به وسیله کانکتور اختصاصی این کمپانی تحت عنوان لایتنینگ شارژ می شوند. این کانکتور ویژگی های زیادی از جمله شارژ سریع و پرسرعت، نرخ انتقال اطلاعات مطلوب و اتصال آسان دارد. با این وجود تهیه یک کابل لایتنینگ باکیفیت برای محصولات اپل، کار چندان ساده ای نیست؛ به دلیل زیاد بودن کابل های بی کیفیت و فیک، به راحتی ممکن است مبلغ زیادی برای یک کابل ناکارآمد بپردازید. جدا از آن استفاده از یک کابل فیک موجب می شود باتری گوشی تان آسیب ببیند. اگر به دنبال خرید کابل آیفون برای گوشی خود هستید در این مقاله قصد ارائه راهنمای خرید کابل آیفونی به شما کاربران را داریم.

 

راهنمای خرید کابل آیفونی

افرادی که قصد خرید کابل لایتنینگ برای محصولات اپل خود را دارند بهتر است در حین خرید به برخی نکات مهم دقت نمایند تا بتوانند کابلی کاربردی خریداری کنند. در ادامه تعدادی از موارد مهمی که در حین خرید کابل شارژ لایتنینگ می بایست به آن توجه کنید را برای شما عنوان خواهیم نمود.

اصالت کابل

از جمله اصلی ترین نکاتی که در حین خرید کابل شارژ لایتنینگ آیفون می بایست به آن توجه کنید اصالت کابل می باشد. روش های مختلفی برای تشخیص کابل های اصلی از تقلبی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به توجه به نوشته های موجود بر روی بسته بندی یا توجه به ظاهر کابل اشاره کرد. اگر کابل شما یک کابل اصلی و با کیفیت باشد بر روی بسته بندی کابل عبارت MFI را مشاهده خواهید نمود.

تنها محصولاتی که کیفیتشان از نظر شرکت اپل قابل تایید می باشد می‌توانند این تاییدیه را بر روی بسته بندی محصولات خود درج کنند. راه دیگری که از طریق آن می توانید به اصل یا فیک بودن کابل پی ببرید توجه به نام کشور سازنده روی کابل و شماره سریال ۱۲ رقمی درج شده بر روی کابل می باشد. کابل های اصلی لایتنینگ در کشور کالیفرنیا ساخته می شوند و یا دارای تاییدیه این کشور هستند.

البته کابل هایی که در کشورهای ویتنام، چین و برزیل سرهم‌ بندی شده‌اند نیز مورد تایید شرکت اپل می باشند. در نتیجه اگر کشور سازنده کابل کشورهای «Designed by Apple in California»، «Assembled in China»، «Assembled in Vietnam» یا «Indústria Brasileira» بود کابل مورد نظر می تواند اصلی باشد که در کنار آن یک شماره ۱۲ رقمی نیز هک شده است.

پشتیبانی از شارژ سریع

کابل های لایتنینگ که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می کنند می توانند گوشی را در مدت زمان کوتاهی شارژ نمایند. این موضوع در دنیای امروزی برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و اغلب مردم ترجیح می‌دهند تا بازه زمانی شارژ دستگاه های خود را هرچه کوتاه تر نمایند و با استفاده از این شارژرها این هدف برای کاربران میسر خواهد شد.

نوع مصرف کابل

از دیگر نکات مهمی که در حین خرید کابل لایتنینگ می بایست آن را مد نظر قرار دهید نوع استفاده از این کابل و محل استفاده از آن می باشد. مثلا افرادی که فاصله آنها از پریز برق بیشتر می باشد ترجیح می دهند کابلهای لایتنینگی که از طول بیشتری برخوردار می باشند را خریداری نمایند تا بتوانند راحت تر اقدام به شارژ گوشی های خود کنند. در مقابل برخی افراد خرید کابل های جمع و جور و کوتاه تر را ترجیح می‌دهند تا درگیر پیچیدگی های کابل های بلند نشوند. بنابراین با شناخت صحیح نیاز خود می توانید یک کابل خوب و کاربردی را خریداری نمایید.

توجه به طول عمر و میزان ماندگاری کابل

متاسفانه کابل های اصلی لایتنینگ از طول عمر کوتاهی برخوردار هستند و یکی از آزار دهنده ترین مواردی که دارندگان گوشی های اپل را آزرده خاطر نموده است همین ماندگاری پایین کابل های آنها می باشد. اما خوشبختانه یکسری شرکت معتبر که در زمینه تولید کابل فعالیت می کنند اقدام به عرضه کابل های با کیفیت که از ماندگاری بالایی برخوردار هستند به بازار کرده‌اند که با استفاده از آن ها می توانید اقدام به شارژ گوشی های اپل خود نمایید.

این شرکتها استانداردهای لازم برای تولید کابل را از شرکت اپل دریافت کرده اند و به همین خاطر مشتریان با خیال راحت می توانند اقدام به خرید کابل های فوق نمایند. دقت کنید که کابلی که خریداری می نماید دارای نشان تاییدیه MFI بر روی خود باشد و برای اطمینان از این موضوع شماره کابل را در بخش تاییدیه وب سایت اپل وارد کنید تا از اصالت کابل مورد نظرتان اطمینان حاصل نمایید.

بهترین برندهای تولید کننده کابل شارژر آیفون کدامند؟

برندهای زیادی در بازار هستند که کابل شارژ تولید می کنند و از جمله بهترین آنها می توان به برندهای باسئوس (Baseus)، یسیدو (Yesido)، تسکو (TSCO)، مک دودو (Mcdodo)، انکر (Anker) و... اشاره کرد که در کنار جنس خوب از دوام و کارایی بالایی نیز برخوردار هستند.

جمع بندی

همیشه بهترین کابل شارژر برای گوشی همان کابل شارژری است که شرکت سازنده برای گوشی قرار می دهد و بیشترین سازگاری و عملکرد را برای گوشی خواهد داشت. در هنگام خرید یک کابل شارژ جایگزین بهتر است که بودجه معقولی را برای آن کنار بگذارید و یک محصول با کیفیت تهیه کنید تا برای مدت زمانی طولانی بتوانید از آن استفاده کنید. شما خرید کدام مدل از این کابل ها را به کاربران توصیه می کنید؟ دلایل شما برای این انتخاب چیست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.