راهنمای خرید بهترین قاب برای گوشی های آیفون و سامسونگ

معرفي و آموزش كار با لوازم جانبي موبايل و كامپيوتر و. ...

راهنمای خرید بهترین قاب برای گوشی های آیفون و سامسونگ

۱۰ بازديد

گوشی های موبایل همیشه برای خدمت به ما آماده اند، البته تا زمانی که به زمین می افتند یا اشتباها لیوان آب رویشان می ریزد! تازه آن زمان است که به مشکل می خورند و کارایی بالای خود را از دست می دهند. پس بهتر است که برای محافظت از این دوستان ارزشمند که پول زیادی خرجشان کرده اید، کمی بیشتر دست به جیب شده و یک قاب محافظ گوشی هم تهیه کنید تا هم دستگاه عمر بیشتری داشته باشند و هم موبایلمان دوست خوبی پیدا کند!

Does Your Cell Phone Case Raise Your Radiation Exposure? | EWG

 

 وقتی کلمه قاب یا کاور گوشی را می شنویم، اکثرا قاب های متنوع و رنگارنگ آیفون برایمان تداعی میشود. اما تمام شرکت های ساخت موبایل و تبلت گارد های محافظ دستگاه را هم برای دستگاه هایشان تولید می کنند که ممکن است در بحث تنوع به پای آیفون ها نرسند، اما باز هم طیف گسترده ای از قاب را دارا هستند.

هرکس باید با توجه به سلیقه و نیاز خود اقدام به خرید قاب گوشی نماید؛ مثلا اگر به طرح های کلاسیک علاقه مندید بهتر است برای موبایل خود قاب های طرح چرم یا کیف های تمام چرم و رنگ های تیره تر را در خرید قاب مد نظر قرار دهید. همچنین اگر به طرح های اسپرت علاقه مندید قاب های سیلیکونی یا رنگ های شادتر بیشتر مناسب شماست. 

در ابتدا باید توجه داشته باشید که صرف نظر از اینکه چه قابی با چه جنس و طرحی را خریداری می کنید، حتما باید قاب ساخته شده برای موبایل خودتان را تهیه کنید. چون در قاب های دیگر جای دوربین، بلندگو، پورت های گوشی و دکمه ها متفاوت است . پس اگر فروشنده هم به شما گفت که قاب گوشی دیگری به موبایل شما می خورد، ابتدا مطمئن شوید که این قاب جلوی هیچ کدام از پورت ها و دوربین و … را نمی گیرد و سپس قاب را خریداری نمایید.

انواع قاب گوشی

قاب ها تنوع زیادی در مدل دارند؛ از قاب های معمولی ژله ای گرفته تا کیف های همراه محافظ صفحه که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود هستند. در ادامه به معرفی و بررسی هر کدام از قاب ها می پردازیم.

قاب ژله ای

قاب های ژله ای یا شفاف معمول ترین و ارزان ترین قاب های موجود در بازار هستند و با جنس پلاستیکی که دارند محافظ خوبی در مقابل خط و خش هستند. قاب ژله ای وزن گوشی را بالا نمی برد و ظاهر گوشی شما را تغییر نمی دهد. اما نباید انتظار بیشتری از قاب های ژله ای داشت، چون این قاب ها با طراحی سبک و جنس پلاستیکی خود توانایی جلوگیری از ضربه های وارده به گوشی را ندارند. قاب های پلاستیکی خشک و محکم هم تقریبا مشابه قاب های ژله ای عادی عمل میکنند، اما به دلیل خشک بودن پتانسیل شکستن بالاتری دارند.

قاب سیلیکونی

Is Silicone Case Good For Phone? - Compute Next

سیلیکون نوعی پلاستیک مقاوم در مقابل حرارت و بسیاری از مواد شیمیایی است. قاب هایی که از سیلیکون ساخته می شوند در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند و اگر تمام بدنه گوشی را بپوشانند می توانند محافظ خوبی برای موبایل شما باشند. اما باز هم خیلی در مقابل ضربه های محکم مقاوم نیستند و بیشتر جلوی خط و خش را می گیرند. اکثر قاب های سیلیکونی به دلیل نازک بودن حس خوش دستی خوبی می دهند و به دلیل اینکه بسیار سبک هستند، وزن گوشی را خیلی بالا نمی برند. در ضمن این قاب ها تنوع بسیار زیادی در رنگ هایشان دارند و کاربر می تواند در میان تنوع زیادی از رنگ ها، قاب سیلیکونی مورد علاقه خود را پیدا کند.

قاب فانتزی

همینطور که از اسم این قاب ها پیداست قاب های فانتزی دارای رنگ های شاد یا طراحی خاص و انتزاعی هستند. به همین دلیل قاب های فانتزی شاید بیشترین تنوع را در طرح و رنگ داشته باشند. از طرح های بچه گانه و کارتون ها گرفته تا طرح ایموجی و طرح لباس و .. برای پشت قاب ها جزء پرطرفدارین انواع قاب های فانتزی هستند. استفاده از این قاب ها بسیار لذت بخش و جالب است و با توجه به تنوع بالا تقریبا برای همه سلیقه ها یکی از این قاب ها پیدا می شوند. اما در اکثر این قاب ها تنها جنبه زیبایی و طراحی روی قاب مورد توجه است و معمولا جنبه محافظت از گوشی کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

قاب چرمی

قاب های چرمی ظاهری کلاسیک و قدیمی دارند و بیشتر به همین خاطر مورد استقبال قرار می گیرند. این قاب ها علاوه بر ظاهر زیبا و کلاسیک، از کیفیت  بالایی برخوردار هستند  و حس خوبی را به هنگام در دست گرفتن گوشی منتقل می کنند. اما استفاده از چرم طبیعی در تولید قاب هزینه بالایی داشته و معمولا قاب های تولید شده با چرم طبیعی جزو کاورهای های لوکس و گران قیمت به شمار می روند. به همین دلیل یک سری از محافظ ها با استفاده از مواد ارزان قیمت تر با طرح چرم تولید می کنند که ظاهری شبیه به قاب های چرمی داشته ولی کیفیتی پایین تر نسبت به آنها دارند.

قاب ضد ضربه

The best phone cases in 2023 | Digital Camera World

قاب های ضد ضربه معمولا بدنه فلزی یا پلاستیکی خیلی محکم دارند و قطر و وزن زیادی هم دارند اما همه اینها با توجه به محافظت بسیار بالایی که ارائه می دهند، قابل چشم پوشی است. این قاب ها گوشی را کمی سنگین می کنند و ممکن است کمی هم به حجم بدنه اضافه کنند، اما در عوض در بسیاری از ضربه های وارده محکم هم از گوشی شما کاملا محافظت می کنند.

بامپر

اکثر این قاب ها تنها دور بدنه را پوشش می دهند و ضربه های وارد شده را به نواحی تحت پوشش را دفع می کنند. همچنین بامپرها معمولا وزن گوشی را افزایش نمی دهند و تنوع بالایی  در جنس، رنگ و طرح  دارند. بزرگترین عیب این نوع قاب عدم پوشش قسمت پشت گوشی است و اگر گوشی بر روی سطح ناهمواری فرود بیاید یا به لبه میز بخورد، بامپرها کوچکترین کمکی نمی کنند و فقط هزینه ای اضافه اند. به همین دلیل شاید این قاب ها نامناسب ترین نوع قاب ها باشند. البته برخی بامپرها در مدل هایی تولید می شوند که یک لایه محافظ پشت گوشی دارند  ولی در این مدل ها نیز همچنان بیشترین تمرکز روی محافظت از پورت ها و لبه های گوشی می باشد.

 

بهترین مارک کاور گوشی موبایل چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

تمام چیزی که ما از یک قاب باکیفیت انتظار داریم ویژگی‌هایی هستند که اکثر برندهای معتبر تولیدکننده قاب سعی می‌کنند در طراحی و ساخت قاب به کار بگیرند. در ادامه چند ویژگی مهم آورده شده‌اند:

  • امنیت بالایی داشته باشد. چون هدف اصلی قاب حفظ امنیت بدنه گوشی است.
  • طراحی خاص و جالب توجه داشته باشد. قاب گوشی، همان استایلی را به شما هدیه می‌کند که دوست دارید پس طراحی اهمیت زیادی دارد.
  • از متریال‌های باکیفیت ساخته شده باشد. هیچکس دوست ندارد قاب گوشی بعد از مدتی استفاده دچار رنگ‌پریدگی و کهنگی شود.
  • متناسب با ابعاد گوشی تولید شده باشد. نباید جلو دوربین، پورت‌ها، میکروفون و اسپیکر گوشی را بگیرد.
  • گوشی را گرم نکند. چون گرم شدن گوشی باعث آسیب به باتری و قطعات داخلی می‌شود و کارایی گوشی افت می‌کند.
  • ویژگی‌هایی نظیر ضدلکه و چربی‌گریزی داشته باشد تا کثیف نشود و اثر انگشت و ذرات لکه روی آن باقی نمانند.
  • قابلیت شستشو داشته باشد. چون معمولا بعد از گذر زمان لکه‌ها روی گوشی جمع می‌شوند و از بین بردن لکه های روی قاب گوشی نیاز به شستشو دارد.
  • قیمت مناسبی داشته باشد. معمولا وقتی از بهترین برند کاور گوشی آیفون صحبت می‌کنیم همه فکر می‌کنند حتما باید قیمت بالایی هم داشته باشد. اما اینطور نیست. قیمت گزینه مهمی در انتخاب و خرید کاور گوشی است.

بهترین قاب برای گوشی های آیفون

31 Of The Best iPhone 12 Pro Cases To Protect Your New Phone

به جرات می توان گفت یکی از بالاترین تنوع قاب های گوشی، در قاب گوشی آیفون یافت می شود. برای هر کاربرد و هر سلیقه ای گارد و کاور گوشی iPhone در دسترس است. تهیه قاب برای این گوشی نه تنها موجب ایمن نگه داشتن و محافظت از آن می شود، بلکه ظاهری زیبا به گوشی می بخشد و با استفاده از آن می توانید گوشی خود را شخصی سازی کنید.

اگر به دنبال خرید قاب آیفون برای گوشی خود هستید شما می توانید با توجه به کاربرد یا سلیقه خود از بین کاور سیلیکونی، شفاف، گارد 360 درجه و ضدضربه، قاب و کیف کلاسیک و چرم، قاب آینه ای، الماسی و هولوگرامی (براق)، قاب مگنتی یا قاب های فانتزی و طرح دار، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

در قاب های طرحدار و فانتزی شاید تنوع طرح ها شما را کمی دچار تردید کند اما می توانید با توحه به سلیقه یا محیط کاری و زندگی خود از بین طرح های عروسکی، دخترانه، پسرانه، فوتبالی، سینمایی و… طرح یا طرح های مورد نظر خود را انتخاب کنید. (به دلیل به نسبت ارزان بودن قاب های فانتزی می توانید چند طرح خریداری کرده و با توجه به مد و احساس روزانه، خود را بروز کنید!) برای محافظت هر چه بیشتر از صفحه نمایش گران قیمت آیفون حتما به شما توصیه می کنیم که هر چه زودتر به دنبال خرید یک محافظ صفحه نمایش هم باشید.

 

بهترین قاب برای گوشی های سامسونگ

The 16 Best Samsung Galaxy S21 Cases Add Protection And Style

نمی توان مدل یا برند خاصی را به عنوان بهترین قاب گوشی سامسونگ معرفی کرد و هر شخصی با توجه به بودجه، نوع استفاده و سلیقه خود می تواند قاب گوشی مناسب خود را انتخاب کند. تنوع انواع قاب گوشی سامسونگ بسیار بالا است و دلیل آن هم به دلیل پر فروش بودن انواع گوشی های سامسونگ می باشد. بنابراین می توانید برای هر گوشی سامسونگی که دارید چندین قاب با طرح و رنگ های مختلف پیدا کنید.

شما می توانید از بین انواع قاب سیلیکونی، کاور شفاف ژله ای، گارد 360 درجه و ضدضربه، قاب و کیف کلاسیک و چرم، قاب آینه ای، الماسی و هولوگرامی (براق)، قاب مگنتی یا قاب های فانتزی (دخترانه،‌ پسرانه،‌ ورزشی و …) و طرح دار ، قاب موبایل سامسونگ مورد نظر خود را خریداری کنید.

قاب دخترانه گوشی سامسونگ یا قاب گوشی پسرانه یا هر قاب طرح دار و فانتزی دیگر، معمولا بیشتر از آن که ضدضربه باشد، ظاهر خاص و زیبایی دو چندانی به گوشی شما اضافه می کند. قاب های فانتری در بیشتر مواقع، تنها از بدنه گوشی در مقابل خط و خش حفاظت میکند تا ضربه های سنگین. پس اگر پرت شدن گوشی برای شما یک رویداد طبیعی می باشد بهتر است تا از گاردهای ضدضربه یا سلیکونی استفاده کنید!

اما اگر افتادن گوشی از دست شما خیلی اتفاق نمی افتد، مهم نیست چند سال دارید یا گوشی سامسونگ شما چه نوع بدنه ای دارد. دختر هستید یا پسر. نوجوان یا جوان هستید یا میانسال و مسن، قاب های فانتزی و عروسکی همیشه یکی از جذاب ترین انتخاب ها برای خرید قاب گوشی هستند. طرح های فانتزی دخترانه، پسرانه، عروسکی یا طرح های سینمایی و فوتبالی در کنار رنگ بندی شاد قاب های طرح دار فانتزی به خوبی حس شوخ طبعی یا خاص بودن شما را منتقل خواهد کرد!

 

سخن پایانی

قاب گوشی یکی از ضروری ترین و همچنین پرطرفدارین ترین لوازم جانبی تلفن های همراه هستند و امروزه کمتر کسی پیدا می شود که پس از خرید گوشی از قاب محافظ استفاده نکند. این محصولات علاوه بر محافظت از گوشی ها، جنبه زیبایی نیز برای  آنها دارند و بسیاری از افراد ترجیح می دهند که برای افزایش جذابیت و زیبایی گوشی از قاب در پشت گوشی خود استفاده کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.