راهنمای خرید کابل AUX و معرفی انواع کابل AUX

معرفي و آموزش كار با لوازم جانبي موبايل و كامپيوتر و. ...

راهنمای خرید کابل AUX و معرفی انواع کابل AUX

۷ بازديد

به دلیل محبوبیت تلفن‌های هوشمند در سال‌های اخیر، کابل های AUX تبدیل به یکی از لوازم جانبی مهم برای دارندگان گوشی‌های هوشمند شده اند. با استفاده از کابل صوتی AUX می‌توانید در خودرو به موسیقی مورد علاقه تان گوش دهید، هدفون تان را به گوشی متصل کنید و یا به اسپیکر های بزرگ و کوچک متصل شوید.
The best AUX cable – ABC4 Utah

 

 

از این رو و به دلیل اهمیت بسیار بالای کابل AUX، یکی از سوالات بسیار مهمی که افراد مطرح می‌کنند این است که برای خرید بهترین کابل های AUX باید چه نکاتی را در نظر گرفت و کدام کابل ها را انتخاب کرد؟ در این مقاله قصد دارم نکات مهم برای خرید کابل AUX را بررسی کنم و سپس شما را با انواع کابل AUX و بهترین مدل های بازار آشنا کنم.

 کابل AUX چیست؟

در یک تعریف ساده کابل AUX کابلی است که وظیفه انتقال صدا از یک منبع به پخش کننده هایی مثل اسپیکر را دارد. کانکتورهای این کابل جک 3.5 میلی متری بوده و به تمام درگاه های سازگار با جک 3.5 میلی متری متصل می شود. برای توضیح درباره جک 3.5 میلی متری می توان به کانکتورهای هدفون شما اشاره کرد. اغلب هدفون های سیم دار، از جک 3.5 میلی متری برای اتصال سیمی به موبایل، تبلت و موزیک پلیرها پشتیبانی می کنند.

 11 Best AUX Cables for iPhone in 2023 - Applavia

ساختار کابل AUX چگونه است؟

کابل AUX در دو سر خود فیش‌‎هایی دارد که به پورت AUX در وسایل الکتریکی و صوتی و تصویری وصل می‌شوند. این فیش‌ اغلب از دو جنس فلزی یا پلاستیکی ساخته می‌شوند و آن را فیش نری AUX یا جک نری AUX می‌نامند. اندازه‌‌ی قطر این فیش‌ها و پورت‌ها اغلب 3.5 میلی‌متری و یا 2.5 میلی‌متری هستند. طول یک کابل معمولی AUX بیش‌تر 1یا 1.5 متر است که به شکل فنری یا ساده طراحی و ساخته می‌شوند. اگر بخواهید طول کابل AUX را افزایش دهید می‌توانید از کابل‌های مخصوص افزایش طول AUX استفاده کنید که در یک طرف کابل افزایش طول AUX یک فیش نری AUX و در طرف دیگر آن یک فیش مادگی AUX وجود دارد.

راهنمای خرید کابل AUX

امروزه کابل های AUX از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشند و در هر رنج قیمتی می توانید این محصول را بیابید. همین موضوع موجب می شود محصولات بی کیفیت زیادی در بازار وجود داشته باشند و در صورت رعایت نکردن یک سری نکات، کابل انتخابی شما پس از چند هفته از کار می افتد یا موسیقی را با صدای خش خش پخش می کند. در ادامه قصد داریم چند نکته مهم برای خرید بهترین کابل AUX را با یکدیگر بررسی کنیم تا بتوانید بهترین محصول را خریداری کنید.

اگر بخواهیم نگاهی به راهنمای خرید کابل انتقال صدا انداخته و بیان کنیم که نکات مهم در هنگام خرید کابل AUX شامل چه مواردی می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیفیت صدا

یکی از مهم ترین پارامترهایی که برای خرید این دسته از محصولات و بررسی راهنمای خرید کابل AUX باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت انتقال صدا است. در صورتی که برای خرید انواع کابل aux به سراغ شرکت‌ها و برندهای مطرح آمده و از این طریق محصول مورد نظر خود را خریداری کنید، این مسئله باعث می‌شود تا از نظر کیفیت صدا خیال تان راحت باشد.
How to Make Your Own Aux Cable: 7 Steps (with Pictures) - wikiHow

طول کابل AUX

طول کابل AUX از دیگر مواردی است که برای خرید انواع aux باید به آن توجه داشته باشید. معمولا کابل‌های AUX از 1 متر شروع شده و تا 20 متر ادامه پیدا می‌کند. به منظور خرید انواع کابل‌های aux پیشنهاد ما این است که به سراغ کابل‌هایی بروید که طول آن متناسب با نیاز شما است.

این مسئله زمانی حائز اهمیت می‌شود که می‌دانیم به صورت کلی به هر میزانی که طول کابل AUX افزایش پیدا کند، ممکن است با افت کیفیت صدا مواجه شوید.

قیمت

قیمت انواع کابل AUX چندان بالا نیست اما در صورتی که قصد دارید تا بهترین مارک کابل AUX نیاز است تا مبلغ بیشتری را پرداخت کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که به هر میزانی که برای خرید بهترین کابل‌های AUX به شرکت‌های مشهور و معتبر آمده و از این برندها محصولات را خریداری کنید، این مسئله باعث می‌شود تا شما بتوانید با به صورت طولانی مدت از این نوع کابل‌های AUX استفاده کنید.

 

 

 

انواع کابل AUX انتقال صدا

مدل‌های مختلف کابل‌های AUX با توجه به تعداد فیش‌هایی که در هر طرف کابل وجود دارد به صورت زیر نام‌گذاری می‌شوند:

کابل 1 به 1 صدا AUX : در کابل AUX یک به یک در هر سر کابل فقط یک فیش نری وجود دارد. این مدل از کابل‌ها از پر استفاده‌ترین کابل‌ها هستند و معمولا برای اتصال گوشی تلفن هم‌راه به ضبط اتومبیل به کار برده می‌شوند.
کابل 1 به 2 صدا AUX به AV : در کابل AUX یک به دو در یک طرف کابل AUX یک فیش نری AUX 3.5mm و در طرف دیگر آن دو فیش نری AV وجود دارد. یکی از کاربردهای این فیش برای پخش صدای تلوزیون از سینمای خانگی است. این کابل را کابل صدای اسپیکر نیز می‌نامند.
کابل 1 به 3 صدا AUX به AV : این گونه از کابل‌ها در یک سو دارای 1 جک AUX سه خط و در سوی دیگر دارای 3 فیش AV مادگی هستند و معمولا در تلویزیون‌هایی کاربرد دارند که به جای ورودی 3 فیش سه رنگ RCA از یک جک مادگی سه خط AUX در آن‌ها استفاده شده است.

جمع بندی

به علت اهمیت کابل‌های AUX در بین کاربران تصمیم گرفتم در این مطلب به نقد و بررسی کابل AUX بپردازم. ازاین‌رو انواع کابل AUX را توضیح داده‌ تا اگر قصد خرید این کابل را دارید، بتوانید یک انتخاب ایده‌ال داشته باشید. توجه به نکات گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید از بین انواع کابل AUX موجود در بازار به سراغ بهترین محصولات آمده و اقدام به خرید این دسته از کابل‌های AUX کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.