معرفی بهترین هارد دیسک های اینترنال در بازار

معرفي و آموزش كار با لوازم جانبي موبايل و كامپيوتر و. ...

معرفی بهترین هارد دیسک های اینترنال در بازار

۶ بازديد

هارد دیسک از جمله قدیمی ترین قطعات کامپیوتر است و هنگامی که بحث ذخیره‌ سازی فایل‌ها و بازی‌های با حجم بالا پیش می‌آید، اهمیت نقش هارد اینترنال به خوبی برای ما نمایان می‌شود. اگرچه تکنولوژی پیشرفت زیادی کرده ‌است اما هاردهای اینترنال همچنان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص می‌دهند.

How to Install Hard Drive (HDD) in Your Desktop PC | Beebom

 

 با توجه به نوع استفاده و کارکرد، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب هارد اینترنال وجود دارد. اگر به بازار نگاهی بیاندازیم، متوجه خواهیم ‌شد که انتخاب یک هارد اینترنال تا چه میزان می‌تواند دشوار و وقت‌ گیر باشد. برای انتخاب بهترین گزینه ابتدا باید نیاز فرد شناسایی‌ شود و سپس با توجه به آن، گزینه مناسبی را انتخاب کرد. باتوجه به کارکرد و کارایی متفاوتی که این نوع از هاردها دارند، تنها در صورتی می‌توانیم مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنیم، که شناخت کاملی نسبت به انواع مختلف هاردهای اینترنال داشته ‌باشیم.

اگر به دنبال افزایش حافظه سیستم خود هستید می‌توانید با خرید بهترین هارد های بازار چند برابر هزینه‌ای که می‌کنید از هارد خود استفاده کنید. هاردهای HDD از آنجایی که قیمت کمتری نسبت به هاردهای SSD دارند، فضای بیشتری را هم نسبت به پولی که برایشان می‌پردازید در اختیارتان قرار می‌دهند. برای مثال یک هارد SSD یک ترابایتی به اندازه یک هارد HDD چهار ترابایتی قیمت دارد. به همین دلیل هاردهای HDD بهترین گزینه برای کسانی هستند که می‌خواهند با کمترین هزینه ممکن بیشترین فضا را در اختیار داشته باشند.

اگر شما هم یکی از این افراد هستید حتما به سراغ بهترین هاردهای اینترنال موجود در بازار بروید. هاردهای SSD شاید از نظر سرعت و دوام حرف اول را بزنند، اما هاردهای معمولی هم برای ذخیره فایل‌ها و نگهداری از آن‌ها انتخاب بسیار مناسبی هستند.

معیارهای خرید یک هارد دیسک اینترنال مناسب

در ادامه به معرفی معیارهای خرید هارد اینترنال مناسب که در هنگام خرید باید به آن ها توجه کرد می‌پردازیم:

ظرفیت هارد دیسک: مهمترین عامل در انتخاب یک هارد دیسک ظرفیت آن است. انتخاب ظرفیت مناسب، بستگی به نوع استفاده شما دارد. اگر از سیستم خود برای کارهای روزمره استفاده می‌کنید یک هارد دیسک با ظرفیت یک ترابایت نیز به طور کامل پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. ولی اگر به آرشیو کردن فیلم و موسیقی علاقه‌مند هستید و همیشه آخرین بازی های موجود در بازار را بر روی سیستم خود نصب می‌کنید نیاز است تا یک هارد دیسک با ظرفیت دو یا چهار ترابایت انتخاب کنید. چناچه سیستم حفاظتی شما شامل هشت دوربین باشد و بخواهید فیلم ضبط شده را به صورت شبانه روزی به مدت ۱۵ روز در اختیار داشته باشید نیاز به هارد دیسکی با ظرفیت هشت ترابایت دارید. پس ابتدا نوع استفاده خود را مشخص کنید تا با توجه به آن بتوانید یک هارد دیسک با ظرفیت کافی را خریداری نمایید.

سایز هارد دیسک: دو سایز برای هارد دیسک ها در بازار موجود است. اگر می‌خواهید برای سیستم رومیزی یا دستگاه DVR خود یک هارد دیسک انتخاب کنید سایز ۳٫۵ اینچی مناسب شماست. ولی اگر می‌خواهید هارد دیسک لپ تاپ و نوت بوک خورد را به روز رسانی کنید باید هارد دیسکی با سایز ۲٫۵ اینچ تهیه کنید.

سرعت هارد دیسک: اگر چه هارد دیسک ها سرعت کمتری نسبت به حافظه های SSD دارند ولی می‌توان با انتخاب یک هارد دیسک با سرعت چرخش ۷۲۰۰ دور بر دقیقه به سرعت مناسبی برای انجام کارها دست پیدا کرد. البته اگر سرعت برایتان اهمیت ندارد با انتخاب هارد دیسکی با سرعت ۵۴۰۰ دور بر ثانیه می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

 

نوع رابط: امروزه تقریبا تمامی هارد دیسک های موجود در بازار از رابط SATA 3.0 برای اتصال استفاده می‌کنند و قادر هستند تا ۶ گیگابیت بر ثانیه اطلاعات را انتقال دهند. البته فراموش نکنید که سرعت هارد دیسک به عومل متعدد دیگری نیز بستگی دارد و عملا به این سرعت نخواهید رسید.

بهترین هارد های اینترنال

هنگام خرید هارد شاید اولین سوالی که برای خیلی‌ها پیش بیاید این باشد که بهترین مارک هارد چیست؟ هارد دیسک های اینترنال امروزه توسط برندها و کمپانی‌های بسیار زیادی تولید می‌شوند و اکثر آن‌ها نیز از کیفیت مطلوب و قابل قبولی برخوردار هستند. با این حال برندهایی مثل وسترن دیجیتال، توشیبا و سیگیت با توجه به سابقه درخشان و طولانی که در این زمینه دارند بهترین مارک های هارد به حساب می‌آیند و یک سر و گردن از بقیه برندها بالاتر هستند. اما بهترین مدل های هارد از میان آن‌ها کدام هستند؟ در ادامه بهترین هاردهای اینترنال را معرفی می‌کنیم.

هارد سیگیت مدل BarraCuda

یکی از بهترین مارک های هارد دیسک در جهان سیگیت است. نمی‌توان حرف از بهترین هارد دیسک های اینترنال در بازار زد و اشاره‌ای به سری BarraCuda این کمپانی نکرد. سیگیت با این سری هارد خود توانسته بهترین هارد دیسک های داخلی را روانه بازار کند، آن هم با تعادل بسیار عالی میان قیمت و حجم. افزون بر این سرعت بسیار زیاد این سری را نیز نباید فراموش کنیم. سری BarraCuda نه تنها از جمله بهترین هارد های 2021 به حساب می‌آید، بلکه می‌توان آن را بهترین هارد 2020 نیز به شمار آورد.

این هارد با سرعت 7200 دور در دقیقه و قیمت مناسب خود می‌تواند سرعت هر سیستمی را به اندازه قابل توجهی افزایش دهد. مدل 2 ترابایتی در حال حاضر با قیمت یک میلیون و پانصد هزار تومان در بازار موجود است.

هارد توشیبا مدل X300

شاید این روزها لپ‌تاپ‌های توشیبا محبوبیت سابق را نداشته باشند، اما این برند هنوز هم در دنیای کامپیوتر حرف‌های زیادی برای زدن دارد. توشیبا X300 را می‌توانیم بهترین هارد دیسک اینترنال با ظرفیت بالا به حساب بیاوریم؛ چرا که به نسبت حجم بسیار زیادی که ارائه می‌کند، قیمت بسیار مناسبی دارد و از نظر عملکرد نیز شما را نا امید نخواهد کرد.

این سری از هاردهای توشیبا همگی دارای سرعت 7200 دور در دقیقه هستند و شاید تنها نقطه ضعف آن‌ها گارانتی 2 ساله‌شان باشد که برای یک هارد دیسک داخلی که قرار است از فایل‌های مهم زیادی میزبانی کند کم است. در هر حال این محصول یکی از بهترین هاردهای اینترنال محسوب می‌شود.

هارد وسترن دیجیتال مدل Purple WD20PURZ

برای استفاده از سیستم‌های امنیتی،به هارد‌های اینترنال با سرعت و ظرفیت زیاد نیاز است تا داده‌ها را بدن هیچ خللی در خود ذخیره کند.هارددیسک اینترنال »WD20PURZ» از تولیدات شرکت «وسترن دیجیتال» (Western Digital) است. این مدل در خانواده‌ی بنفش (Purple) سازنده جای می‌گیرد و برای استفاده از سیستم‌های حفاظتی ساخته شده‌ است. در سیستم‌های حفاظتی و DVRها به هارددیسکی با توانایی ذخیره‌ی پیوسته‌ی داده‌ها نیاز است و باید بتواند هر روز، حجم زیادی از داده‌ها را ذخیره کند. درWD20PURZ سازوکاری وجود دارد که امکان نوشته‌شدن بی‌وقفه‌ی اطلاعات را فراهم می‌کند. این مدل می‌تواند خروجی 64 دوربین نظارتی را به صورت هم‌زمان روی خود ضبط کند که استفاده از آن را در سیستم‌های مداربسته ایده ال می‌کند.

هارد وسترن دیجیتال مدل VelociRaptor

اگر می‌خواهید برای گیمینگ یک هارد خوب خریداری کنید، اولویت شما باید سرعت باشد و بعد حجم. به همین دلیل بیشتر گیمرها به سراغ هاردهای SSD می‌روند، اما اگر تمایلی به خرید این نوع هاردها ندارید و می‌خواهید با یک هارد HDD کار کنید، هارد وسترن دیجیتال VelociRaptor بهترین انتخاب برای شما است. این سری نه‌تنها دارای سرعت فوق‌العاده 10000 دور در دقیقه هستند، بلکه تا 1 ترابایت نیز ظرفیت دارند و به همین دلیل می‌توان بازی‌های زیادی را روی آن‌ها ذخیره کرد.

سرعت و ظرفیت بالا و همچنین برند معتبری مثل وسترن دیجیتال که از دید بسیاری بهترین برند هارد است این هارد را به یکی از بهترین هاردهای داخلی نه فقط برای گیمرها بلکه برای سایر کاربران تبدیل کرده است.

هارد وسترن دیجیتال مدل Blue Desktop

وسترن دیجیتال با سری هاردهای آبی خود گزینه‌های بسیار جذابی را برای کاربرانی که به دنبال هاردهای اقتصادی هستند فراهم کرده است. این سری که از 500 گیگابایت تا 6 ترابایت ظرفیت دارد از بهترین هاردهای موجود در بازار هستند و برای هر نوع سیستمی که با بودجه محدود بسته شده انتخاب ایده‌آلی به شمار می‌آید.

به خصوص مدل‌هایی که ظرفیت بیشتری دارند از ارزش خرید بالاتری هم برخوردار هستند؛ چرا که به ازای هر یک دلار حجم بیشتری را نسبت به مدل‌هایی که ظرفیت کمتری دارند در اختیار شما قرار می‌دهند. به همین دلیل است که هارد سری آبی وسترن دیجیتال را می‌توان به عنوان بهترین هارد 1 ترابایت یا 2 ترابایت بازار معرفی کرد. علاوه بر این اگر سرعت هم برایتان اهمیت دارد در این سری می‌توانید در کنار مدل‌هایی با سرعت 5400، با پرداخت مبلغ کمی بیشتر، گزینه‌هایی با سرعت 7200 نیز پیدا کنید.

هارد سیگیت مدل IronWolf

 


سری IronWolf سیگیت که برای شبکه متصل ذخیره‌سازی طراحی شدند از دیگر گزینه‌هایی هستند که می‌توانند جز بهترین هاردهای ۲۰۲۱ باشند. این سری به نسبت هاردهای معمولی قیمت زیادتری دارند، ولی از آنجایی که برای NAS بهینه‌سازی شدند می‌توانیم این قیمت اضافی را توجیه کنیم. این درایوها می‌توانند به صورت 24 ساعته در طول هفته با سرعت 7200 کار کنند بدون آن که دچار خرابی و از کار افتادگی شوند. سیگیت IronWolf بهترین انتخاب برای شبکه‌های متصل ذخیره‌سازی یا همان NAS است و می‌تواند تا مدت‌ها پاسخگوی نیازهای شما باشد.

جمع بندی

در این مطلب به چند نمونه از بهترین هارد های موجود در بازار اشاره کردیم. هرکدام از آن‌ها برای استفاده‌های مختلفی طراحی و ساخته شدند و می‌توانند پاسخگوی طیف گسترده‌ای از نیازهای کاربران باشند. از نظر شما کدام مدل از هاردهای اینترنال با توجه به قیمت و ظرفیت می‌توانند انتخاب مناسبی باشند؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.