كليد هاي F كامپيوتر چه كاربردي براي شما دارند؟

معرفي و آموزش كار با لوازم جانبي موبايل و كامپيوتر و. ...

كليد هاي F كامپيوتر چه كاربردي براي شما دارند؟

۱۰۶ بازديد

آيا تا به‌حال به اين فكر كرده ايد كه ۱۲ كليد مرموز بالاي صفحه كليد چه كاري انجام ميدهند؟ اكثر ما آنها را ناديده مي گيريم اما در واقع آنها كاربردهايي دارند كه به ما در لذت بردن از يك تجربه ي سريع تر و كارامد تر هنگام استفاده از كامپيوتر كمك ميكنند. اين كليد ها به كليد هاي تابع يا Function key معروف هستند.

 

برخي از آنها كارامد تر از بقيه هستند و بسياري از آنها بسته به برنامه اي كه در حال اجرا است عملكرد مختلفي دارند. راهنماي ساده‌ي ما تمام اطلاعاتي كه شما درباره ي اين كليد ها نياز داريد بدانيد را به شما ميدهد، پس نگران نباشيد، ديگر اين كليد ها برايتان مرموز نخواهند بود!

 

تقريبا تمام برنامه ها از F1 به عنوان كليد help استفاده ميكنند. بنابراين اگر بر روي اينترنت باشيد و كليد F1 را فشار دهيد، مرورگر شما به طور خودكار صفحه ي help را بالا مي آورد.

 

بر روي دسكتاپ ويندوز، فشار دادن كليد F2 به شما اجازه ميدهد كه به سرعت نام يك فايل يا پوشه را عوض كنيد. پس اگر ميخواهيد نامي خاص تر از new folder به پوشه‌ي عكس هايتان بدهيد با موس آن را انتخاب كنيد( ۲ بار نزنيد چون پوشه را باز ميكند)، سپس كليد F2 را فشار دهيد. نام پوشه هايلايت خواهد شد و بعد از آن ميتوانيد اسم موردنظرتان را تايپ كنيد.

در مايكروسافت ورد F2 را با ALT و CTRL فشار دهيد تا به سرعت يك صفحه جديد باز كنيد.

در مايكروسافت ورد CTRL+F2  گزينه ي print preview screen را باز ميكند كه به شما دسترسي سريع تري به آپشن هاي پرينتر ميدهد.

 

F3 حالت سرچ را تقريبا در تمام برنامه ها از جمله كروم، ويندوز و اينترنت اكسپلورر باز ميكند. اين حالت به شما كمك ميكند كه يك كلمه را به آساني در يك متن پيدا كنيد و از اين طريق ميتوانيد به بخشي از داكيومنت يا صفحه‌ي وب كه كلمه ي مورد نظرتان در آن وجود دارد هدايت شويد.

 

در مايكروسافت ورد، فشردن كليدهاي SHIFT+F3 حرف اول كلمه‌ي نوشته شده را بزرگ ميكند، اگر ۲ بار فشار دهيد كل كلمه با حروف بزرگ نوشته ميشود و اگر ۳ بار فشار دهيد  كلمه به حالت اوليه برميگردد.

 

در اينترنت اكسپلورر فشردن F4 نوار آدرس را بازخواهد كرد و شما ميتوانيد به سرعت آدرس سايت جديدي را در آن تايپ كنيد.

در مايكروسافت ورد فشردن F4 باعث ميشود سيستم آخرين عملي كه انجام داديد را تكرار كند.

فشردن ALT+F4 برنامه‌اي كه در حال استفاده از آن هستيد را مي بندد، مثل مرورگر اينترنت، ورد يا يك پوشه.

 

فشردن F5 در مرورگر باعث رفرش و ريلود صفحه اي كه داخل آن هستيد ميشود.

اگر در مايكروسافت ورد اين دكمه را فشار بدهيد گزينه ي Find and replace باز ميشود كه با استفاده از آن ميتوانيد به صورت خودكار كلمه اي را با كلمه ي ديگر جايگزين كنيد بدون اينكه مجبور باشيد يكي يكي در كل متن اين كار را انجام بدهيد. 

 با فشردن اين دكمه در اكثر مرورگرهاي اينترنتي مثل اكسپلورر، گوگل كروم و فايرفاكس آدرس بار در حالت انتخاب قرار ميگيرد و ميتوايند بين تب ها به سرعت جا به جا شويد يا يك تب جديد بازكنيد.

 در مايكروسافت ورد فشردن CTRL+SHIFT+F6 با هم يك صفحه‌ي ورد جديد باز ميكند و صفحه‌ي وردي كه اكنون در آن در حال كارهستيد را در پنجره اي جداگانه نگه ميدارد.

در لپ تاپ فشردن كليد F6 ولوم صدا را پايين مي آورد( اكثر لپ تاپ ها نه همه).

 

اين كليد در اكثر مرورگرهاي اينترنتي كارايي ندارد، اما در مايكروسافت ورد و برنامه هاي ديگر Spell checker و Grammar checker (چك كننده ي ديكته و گرامر متن) را بالا مي آورد.

 با فشردن SHIFT+F7 در مايكروسافت ورد شما ميتوانيد گزينه ي thesaurus (فرهنگ نامه) را فعال كنيد كه ميتوانيد با استفاده از آن مترادف هاي يك كلمه را در متن پيدا كنيد.

در لپ تاپ فشردن كليد F7 ولوم صدا را بالا ميبرد (اكثر لپ تاپ ها نه همه).

 استفاده ي اصلي از اين كليد براي دسترسي به حالت Safe mode هنگام راه اندازي كامپيوتر است. اما پيشنهاد ميكنيم كه در استفاده از حالت Safe mode از كسي كمك بگيريد مگر اينكه قبل تجربه ي اين كار را داشته باشيد.

 

F9 در مروگرها هيچ كارايي اي ندارد ولي در ورد باعث رفرش شدن صفحه تان ميشود.

در لپ تاپ فشردن F9 باعث كاهش نور صفحه ميشود ( در اكثر لپ تاپ ها نه در همه)

 فشردن F10 باعث باز شدن منوي برنامه اي كه در آن هستيد ميشود. در ورژن هاي جديدتر مايكروسافت ورد فشردن اين كليد شورت كات هاي مفيدي را براي گزينه هايي مثل File و Edit نشان ميدهد.

SHIFT+F10 به عنوان كليك راست موس عمل ميكند. در مروگراينترنتي گزينه هاي كليكي مثل reload يا go back to previous web page را نشان ميدهد.

در لپ تاپ فشردن كليد F10 باعث افزايش روشنايي صفحه ميشود( در اكثر لپ تاپ ها نه همه)

 

از F11 براي ورود و خروج از حالت تمام صفحه در مروگر خود استفاده كنيد. اين دكمه در هنگام تماشاي فيلم بسيار كارامد است.

از F12 براي بازكردن گزينه ي save as در مايكروسافت ورد استفاده كنيد.

با فشردن CTRL+f12 صفحه ي جديدي را در هنگام استفاده از ورد باز كنيد.

SHIFT+F12 به صورت خودكار صفحه اي كه در ورد باز هست را سيو ميكند.

براي پرينت سريع يك صفحه در ورد از كليدهاي CTRL+SHIFT+F12 استفاده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.